در نشست مشترك هيات مديره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران با معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر ارشاد مطرح شد

روز گذشته معاون مطبوعاتی و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران حضور پیدا کرد.محمد خدادی در این نشست با اشاره به وضعیت کنونی مطبوعات،از سه ضلع برنامه خود برای حوزه معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی گفت.
محمد خدادی به «اقتصاد رسانه»، «محتوای رسانه» و «هویت صنفي » بعنوان سه ضلع مشكلات امروز رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: «امروز و با وجود اينكه مردم ميتوانند آب از شير بخورند اما آب معدنی می‌خرند اما حاضر نیستند برای روزنامه پول بدهند،این موضوع مهمی است و قابل بررسی است.من این حرف را که می‌گویند دوران رسانه کاغذی تمام شده است، قبول ندارم. زیرا مثال نقض آن سینما است؛ با وجود اینکه تلویزیون به صورت رایگان فیلم‌هایی پخش می‌کند و حتی سایت‌های پخش فیلم نیز وجود دارند اما مردم همچنان در صف سینما می‌ایستند تا بلیط بگیرند و یک فیلم را تماشا کنند. این موضوع نشان می‌دهد هر مدیومی جایگاه خاص خود را دارد و کارکرد خاص خود.وی افزود:در بخش محتوای رسانه نیز اهالی این حرفه همواره باید مخاطب محور باشند و بتوانند ذائقه مخاطب را شناسایی کنند.»خدادی درباره هویت رسانه نیز گفت: «برای نظامِ رسانه‌اي باید هرکاری که لازم است صورت بگیرد و حتما هم نباید دولت در آن دخالت کند و باید از حالت استخوان لای زخم خارج شویم.» او در ادامه گفت باید برای این اضلاع برنامه و یک نقشه راه داشته باشیم و بر این اساس است که می‌توانیم در دو سال باقی مانده از دولت به جای پرداختن به موارد زیاد، بر موضوعاتی مشخص متمرکز شویم.
پس از اتمام صحبت‌های معاون مطبوعاتی، رئیس هیات مدیره و دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران به بیان دغدغه‌های جامعه روزنامه‌نگاران ایرانی پرداختند. عباس عبدی در ابتدا به برنامه‌های انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی اشاره کرد و سپس با اشاره به وضعیت روزنامه نگاری گفت: «روزنامه نگاری دچار یک دور شده است یعنی اثرگذاری آن کم است، بنابراین مردم آن را نمی‌خرند و به این دلیل درآمد کاهش پیدا می‌کند در نتیجه نیرو وقت نمی‌گذارد و اثرگذاری کم می‌شود و... اما ما یکجا می‌توانیم این دور را با همکاری معاونت مطبوعات بشکنیم و آنجا همان بالا بردن کیفیت است. مهم‌تر از این،موضوع امنیت شغلی روزنامه‌نگاران است و باید برای این مسئله فکر اساسی کرد که برای تحقق این مهم نیازمند کمک شما به عنوان وزارت ارشاد هستیم.»
در ادامه دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران نیز گفت: «وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی خود را پاسخگوی مدیران مسئول می‌داند و وزارت ارشاد باید ارتباطی فراتر از مدیران مسئول با بدنه مطبوعات داشته باشد. از اين رو لازم است از بدنه روزنامه نگاري نيز در تصميمات وزارت ارشاد استفاده شود.»
شهریار شمس مستوفی در ادامه با اشاره به بیمه هنرمندان و روزنامه‌نگاران و مسیر پر فراز و نشیب این بیمه در دوره قبلی معاونت مطبوعاتی گفت: «هم اکنون در بحث بیمه ما در شرایط بحرانی قرار داریم و ما به عنوان انجمن صنفی در صدد حمایت از روزنامه‌نگاران هستیم و در این راه به حمایت‌های وزارت ارشاد احتیاج داریم. در زمینه بیمه معاونت مطبوعات در زمان آقای انتظامی تصمیم به اختصاص دادن حق بیمه به مدیران مسئول گرفت تا آن‌ها خودشان خبرنگار را بیمه کنند اما در عمل چنین نشد بنابراین اگر قرار است تجدید نظری در زمینه صندوق بیمه صورت می‌گیرد، باید نماینده‌هایی از تشکل‌های صنفی حضور داشته باشد تا تجربه موارد قبل تکرار نشود.»
در ادامه این جلسه اعضای هیات مدیره و معاون مطبوعاتی به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مربوط به صنف پرداختند و تاکید هر دو طرف نیز بر آن بود که از ظرفیت طرفین برای بحث‌های آموزشی، ارتقا کیفیت روزنامه نگاری و حل مشکلات صنفی استفاده شود.