برگزیدگان دومین دوره جایزه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران پنجشنبه دوم شهریورماه معرفی می‌شوند.

امین شول سیرجانی، عضو هیات مدیره انجمن و دبیر دومین دوره جایزه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران دراین‌باره گفت:‌ ۳۵۵ اثر از ۲۰۴ روزنامه‌نگار در سه قالب گزارش مکتوب، مصاحبه مکتوب و آثار چند‌رسانه‌ای از سوی هیات داوران بررسی می‌شود.

او همچنین اعلام کرد: پنج داور در بخش مکتوب و سه داور در بخش چند‌رسانه‌ای این وظیفه را بر عهده دارند که در روزهای آینده با برگزاری جلسات نهایی آثار برگزیده هر بخش را انتخاب می‌کنند.

به گفته شول سیرجانی، مراسم اختتامیه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز پنجشنبه دوم شهریورماه در محل انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران برگزار می‌شود.

دبیر دوره دوم جایزه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران درباره شیوه داوری آثار توضیح داد: داوران بر اساس شاخص‌های تعیین شده از سوی هیات مدیره انجمن انتخاب شدند. همچنین به منظور پیشگیری از بروز هرگونه شایبه درباره روند داوری، هیچ یک از داوران در انجمن صنفی مسئولیتی ندارند و به صورت مستقل کار داوری را انجام می‌دهند.

به گفته او، داوران به صورت جداگانه و بدون اطلاع از رای همکارانشان آثار هر بخش را بررسی کرده و سرانجام در جلسه نهایی، داوران درباره آثار برگزیده تبادل‌نظر و جمع‌بندی می‌کنند.

او افزود: دبیری هیات داوران جایزه امسال بر عهده سعید ارکان‌زاده‌یزدی از روزنامه‌نگاران خوشنام و کارشناسان زبده این حوزه است. سایر اعضای هیات داوران هم از روزنامه‌نگاران باسابقه و ارزشمند کشور هستند که در بیانیه پایانی هیات داوران، معرفی می‌شوند.

• توضیح درباره فراخوان

عضو هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران درباره برخی انتقادهای مطرح شده مبنی بر محدود بودن قالب های جشنواره هم توضیح داد: مقایسه جایزه انجمن با جشنواره سراسری مطبوعات که از سوی وزارت ارشاد برگزار می‌شود از اساس اشتباه است. انجمن صنفی یک نهاد مستقل است که می‌کوشد بر اساس سیاست‌های خودش رویدادهایی را برنامه‌ریزی و اجرا کند. فلسفه شکل‌گیری جایزه روزنامه‌نگاری انجمن در دوره اول این بوده که به گزارش‌های تحقیقی و اثرگذار جایزه بدهند. ما امسال در هیات مدیره گفت‌وگو کردیم که یک گام رو به جلو برداریم و به رغم تنگناهای مالی و اجرایی دو بخش مصاحبه مکتوب و چند‌رسانه‌ای را به فراخوان اضافه کردیم.

شول سیرجانی در پایان با اشاره به اینکه به طور طبیعی مراسم اعطای جایزه انجمن می‌تواند هر سال با بلوغ و کیفیت بهتری برگزار شود، گفت: با نظر اعضای هیات مدیره احتمالا فراخوان دریافت آثار در سال آینده با تغییرات بیشتری نسبت به امسال منتشر شود.