نخستین جلسه ازمجموعه  کارگاه‌های دانش افزایی خبرنگاران شهری با موضوع «محله و شهر»  در محل انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران برگزار شد؛ تدریس عناوین مربوط به این جلسه بر عهده دکتر داریوش شهبازی بود که سابقه تاریخ پژوهی و همچنین تدوین مجموعه‌هایی در ارتباط با تاریخ تهران را در کارنامه خود دارد. 
در ابتدای این کارگاه عنوان شد که کلمه «تهران» با نام محله‌های مختلف گره خورده است و اکنون سوال مطرح است که این محلات چه کارکردی دارند، در چه زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی شکل گرفته بودند، چگونه مدیریت می‌شدند و ارتباط آنان با یکدیگر چگونه بود. همچنین در ادامه این کارگاه شاخص و ساختارهای رایج در محلات مختلف تهران عنوان شد و پیشینه تاریخی محلات تهران طی دوره صفویه تاکنون مورد بررسی قرار گرفت. ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی محلات و جایگاه آن در مدیریت شهری و اهمیت شناخت این مسائل در حوزه روزنامه‌نگاری شهری نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این کارگاه بود. 
متن کامل این نشست به زودی توسط انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران در دسترس قرار خواهد گرفت و سایر کارگاه‌ها  نیز مطابق زمان بندی ارائه شده در کانال اطلاع رسانی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران برگزار خواهد شد. .گفتنی است مجموعه این کارگاه‌ها با حمایت اداره کل فرهنگی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار می‌شود.