در اخرین جلسه هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، وضعیت مجمع برگزار شده در روزجمعه دهم اردیبهشت ماه مورد بررسی قرار گرفت. بنابه گزارش ارائه شده از سوی دبیرخانه، و بنا بر اطلاعات دریافت شده از شرکت برگزار کننده، مشارکت در این مجمع در حد قابل قبول و بیش از حد نصاب لازم بود، ولی در نهایت به دلایل زیر، جلسه به دور دوم کشیده شد:
نخست اینکه اکثر اعضا از طریق مرورگر(browser) به جای اپلیکیشن وارد سامانه شده بودند که متاسفانه اطلاعات بعدی مشخص شد که مرورگر دارای اختلال بوده و این امر باعث می شد بسیاری از دوستان صدای مناسب نداشته باشند و اتاق را ترک کنند.همچنین کسانی که از این طریق وارد می‌شدند پس از مدتی ارتباطشان قطع می‌شد و از آمار حاضرین در نشست مجمع کسر می‌شدند.
نکته دوم ورود گروهی از اعضا به سامانه با استفاده از عنوان مهمان بجای عضو بود که به دلیل اینکه مجمع میهمان را نمی‌پذیرفت، امکان ورود نیافتند.
نکته بعد وارد کردن نادرست رمزهای ورود بود.(استفاده از صفحه کلید فارسی به جای لاتین)
دلیل بعد ضعف عمومی اینترنت بود که در نتیجه گروهی از اعضا بعد از جلسه اعلام کردند که نتوانستند وارد شوند.
در نهایت نیز ورود اعضا در ساعت‌های متغیر بود که باعث شد جلسه در یک لحظه مشخص (مطابق مقررات اعلام شده از سوی وزارت کار) به نصاب لازم نرسد و بخش اصلی برنامه فعال نگردد.
با توجه به جمیع جهات و اینکه برگزاری مجمع به شکل مجازی برای اولین بار صورت می گرفته و برای دست‌اندرکاران ناظر وزارت کار و انجمن و نیز اکثر همکاران نااشنا بوده چنین رخدادی غیرطبیعی نیست.
در این جلسه مصوب شد تا دبیرخانه با اطلاع‌رسانی دوباره و دقیق تر امکان برگزاری مجمع نوبت دوم را در اسرع وقت و در زمان قانونی فراهم کند. در مورد زمان آن از همکاران نظرخواهی خواهد شد.
گزارش جامع سند ملی رسانه دیگر موضوع مطرح شده در این جلسه بود که از سوی رییس انجمن ارایه شد به گفته عباس عبدی انجمن صنفی بر اساس مصوبه ای که در تابستان گذشته داشت، خود را موظف به تهیه و انتشار گزارش ملی رسانه کرد بر این اساس اقای سعید ارکان زاده به عنوان مجری این طرح انتخاب و 4 کارگروه موازی شامل مطبوعات با مدیریت زنده یاد شیده لالمی ،خبرگزاری ها با مدیریت پدرام الوندی، فضای مجازی و رسانه‌های جایگزین با مدیریت شهرام شریف و رادیو تلویزیون با مدیریت مهدی کاشفی‌فرد تشکیل و هرکدام با انتخاب چندین همکار کار خود را اغاز کردند .درمیان راه با فقدان شیده لالمی مواجه شدیم که در نهایت اقای سعید ارکان زاده مسئولیت این بخش را نیز عهده دار شد. جمعا حدود بیش از 5 ماه 15 نفر در تهیه پژوهش وضعیت 4 حوزه مزبور همکاری کردند و گزارش های چهارگانه تهیه شده است.
در مرحله بعد از اقایان گودرزی، نمکدوست و رضایی در خواست شد تا کمیته رسیدگی به گزارش های چهارگانه و نیز اصلاح و تکمیل ان و سپس تهیه پیش نویس سند ملی رسانه را براساس این مطالعات عهده‌دار شوند که با روی باز استقبال کردند. اکنون پیشنهادها برای اصلاح گزارش های چهارگانه دریافت و برای اجرا ارجاع شده است همچنین مرحله مقدماتی تهیه پیش نویس سند ملی از سوی این کمیته عالی اغاز شده است انتظار داریم که تا پایان بهار سند به مراحل نهایی خود برسد و ضمن نظرخواهی گسترده تری از کارشناسان رسانه به صورت رسمی منتشر شود.