به دنبال انتشار خبر اهدای بسته جبرانی به اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران و برخی روزنامه‌نگارانِ مشمولِ غیر عضو، روابط عمومی انجمن توضیحات تکمیلی درباره این بسته ارائه داد.
در توضیحات روابط عمومی انجمن آمده است: بسته حمایتی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران به هیچ عنوان نافی منزلت شغلی نیست. در واقع این بسته به این معنا نیست که روزنامه‌نگارانی هستند که نیاز دارند کسی به آنها کمک کند یا آنها خدای‌ناکرده نیازمند هستند بلکه این یک بسته جبرانی است و تنها محدود به این مورد هم نخواهد بود و انجمن به دنبال این است که این دست اقدامات جبرانی بویژه مالی را در سایر سطوح هم برای روزنامه‌نگارانِ عضو انجمن فراهم آورد. انجمن بر این باور است که این وظیفه دولت و حاکمیت است؛ همچنان که به کارفرمایان، هنرمندان و سایر فعالان صنوف بسته‌های جبرانی اعطا می‌کند، این تسهیلات را برای روزنامه‌نگاران هم فراهم کند و اتفاقا در بیشتر کشورها از این دست اقدامات در حال انجام است تا شاغلینی که بر اثر کرونا دچار کاهش تامین درآمد شده‌اند، این مشکلات به نحوی جبران شود. در واقع این بسته متعلق به هر کسی فارغ از وضعیت عمومی او است. هر کسی که کرونا باعث اختلال در درآمدهایش شده است می‌تواند از این بسته جبرانی استفاده کند.در مورد روزنامه‌نگارانی که عضو انجمن نیستند هم این بسته فقط شامل کسانی می‌شود که شغل خود را در ۴ ماه گذشته و پس از شیوع بیماری کرونا، از دست داده‌اند. برای ثبت‌نام و دریافت این بسته برای اعضا تنها به نام، نام‌خانوادگی، کد ملی و شماره موبایل نیاز است و اسامی بعد از جمع‌آوری و ثبت‌نام متقاضیان،به نهادهای مربوط ارجاع و بسته تعیین شده در اختیار اعضای محترم انجمن قرار خواهد گرفت.
برای همکاران غیرعضو کافی است که این دسته از روزنامه‌نگاران،مستند معتبر از دست دادن شغل خود را به اضافه محل شغل قبلی، تاریخ بیکاری، نام و نام‌خانوادگی و کد ملی و شماره تلفن همراه را ارسال نمایند.