عبدی:ایسنا،رانت قدرت ندارد
 
انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران که مدتی است جلسات خود را در دفاتر خبرگزاری‌ها یا تحریریه روزنامه‌ها برگزار می‌کند،جلسه این هفته‌اش را در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)برگزار کرد.
در  جلسه امروز که اعضای هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران میهمان علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا بودند،نشستی دوجانبه برگزار شد و در آن درباره موضوعاتی همچون رعایت اخلاق حرفه‌ای در رسانه‌ها، محدودیت انتشار برخی اخبار، لزوم تدوین آیین‌نامه نحوه حضور خبرنگاران در شبکه‌های اجتماعی و مشکلات اخیر خبرنگاران حوزه محیط‌زیست بحث و بررسی شد.
متقیان در این دیدار ضمن بیان توضیحاتی درباره تاریخچه و شیوه کاری ایسنا و جایگاه این رسانه در میان رسانه‌های رسمی کشور، مهمترین ویژگی‌های این رسانه‌ را رعایت اصل صداقت و دقت در خبرنویسی و اعتبار منبع آن برشمرد. 
همچنین عباس عبدی _رئیس هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران در این نشست در سخنانی اظهار کرد ایسنا در بهترین زمان تاریخی شکل گرفت و شاید یکی از دلایلی رتبه بالای استفاده از این خبرگزاری این است که برخلاف سایر رسانه‌ها،رانت قدرت ندارد و با وجود آنکه خط فکری دارد،اما در میانه ایستاده است و به همین خاطر هم از جناح‌های مختلف به این رسانه رجوع می‌شود. 
عبدی همچنین یکی از ویژگی‌های اصلی ایسنا را مقاومت بدنه اصلی این رسانه در برابر تغییرات برشمرد.
کامبیز نوروزی حقوقدان و نایب رییس انجمن نیز در ادامه این نشست گفت: در ۴۰ سال اخیر چند رسانه به دلایلی نقطه عطف در تاریخ رسانه‌ای کشور ایجاد کردند که ایسنا نیز از جمله آنها بود.ایسنا اولین رسانه غیردولتی بود که به نوعی توانست انحصار را بشکند.همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های این رسانه توجه به اصل بی‌طرفی است که آن را  از سایر خبرگزاری‌ها متمایز می‌کند.
گفتنی است در ادامه این دیدار،اعضای هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران از برخی اداره‌های خبری ایسنا بازدید و با خبرنگاران این رسانه گفت‌وگو کردند.