در نامه‌های جداگانه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران به رییس دادگستری استان تهران و دادستان عمومی و انقلاب تهران عنوان شد

پرهیز از بازداشت روزنامه‌نگاران بر شان و منزلت دستگاه قضائی می‌افزاید
 
در پی نامه‌ای که از سوی خانواده خانم مرضیه امیری خطاب به انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران نوشته شد و طی آن به شرح بازداشت ایشان اشاره شده است،انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران در نامه‌های جداگانه به رییس دادگستری استان تهران و سخنگوی قوه قضاییه و نیز به دادستان عمومی و انقلاب تهران،خواستار آزادی مرضیه امیری روزنامه‌نگار و بررسی سریعتر پرونده وی شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن،متن این نامه به این شرح است:
 
بسمه تعالی
ریاست محترم دادگستری استان تهران و سخنگوی قوه قضاییه/ دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران
با سلام
احتراما به استحضار می‌رساند به موجب گزارش‌های دریافتی از خانواده خانم مرضیه امیری روزنامه‌نگار و عضو تحریریه روزنامه شرق، وی که در تاریخ ۱۱ اردیبهشت  برای انجام وظیفه حرفه‌ای و ماموریت کاری محوله و کسب خبر در محل تجمع کارگران در مقابل مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود ، بازداشت شده و پرونده ایشان به مراجع قضائی ارجاع گردیده است.نامبرده همچنان در بازداشت است. 
اجازه می‌خواهیم در این خصوص نکته‌ای  را در میان گذاشته و توجه و مساعدت جنابعالی را جلب نمائیم.
حضور در میدان‌های خبری از وظایف حرفه‌ای خبرنگاران است. مراعات اقتضائات حرفه‌ای روزنامه‌نگاران امری ضروری است که منفعت جامعه، نظام و دستگاه قضایی در آن است.
بدیهی است بازداشت روزنامه‌نگاران شایسته جامعه رو به رشد ما نیست و پرهیز از بازداشت ایشان بر شان و منزلت دستگاه قضائی می‌افزاید. 
 لذا با تاکید بر ضرورت اجرای قوانین، تقاضا داریم در خصوص این پرونده امعان نظر فرمائید تا اقدام مقتضی جهت بررسی سریعتر و انشالله رفع بازداشت  خانم مرضیه امیری انجام گیرد.