آیین‌نامه صندوق بیمه بیکاری هنرمندان و روزنامه‌نگاران، با همکاری نمایندگان انجمن‌ها و نهادهای فرهنگی و هنری از جمله انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران تدوین شده است.

به گزارش دبیرخانه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، در جلسه این هفته هیات مدیره انجمن، شهریار شمس مستوفی دبیر انجمن گزارشی از پیگیری بیمه شدن همکاران از طریق صندوق اعتباری هنر و مشکلات آن ارایه داد و مقرر شد تا آخرین رایزنی‌ها در این خصوص انجام شود و در صورت عدم حصول نتیجه، درباره دلایل عملی نشدن بیمه برخی همکاران، اطلاع‌رسانی شود.

از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بررسی تعامل با صندوق بیمه بیکاری هنرمندان و روزنامه‌نگاران بود. گفتنی است آیین نامه این صندوق توسط دولت و با همکاری نمایندگان انجمن‌ها و نهادهای فرهنگی و هنری از جمله انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهیه شده است.

در جلسه این هفته، پس از بررسی اختصاص اینترنت رایگان به روزنامه‌نگاران توسط وزارت ارشاد، هیات مدیره انجمن مصوب کرد تا با رایزنی با این وزارتخانه تاکید کند که تمام امتیازات و تسهیلاتی که به روزنامه‌نگاران تعلق می‌گیرد از جمله این مورد، از طریق انجمن نیز به اعضای انجمن به عنوان روزنامه‌نگار تعلق گیرد.

پیگیری وضعیت برگزاری مجمع عمومی سالانه که به دلیل شیوع ویروس کرونا از سوی وزارت کار معوق شده است از دیگر مباحث مطروحه در این جلسه بود. اعضا اظهار امیدواری کردند که از سوی وزارت کار شرایط برگزاری مجمع در اولین فرصت فراهم شود.

در ادامه عباس عبدی رییس هیات مدیره گزارشی از مذاکرات انجام شده با اعضای شورای شهر درباره مصوبه این شورا مبنی بر واگذاری محل مقبره روزنامه‌نگاران مشروطه به انجمن ارائه داد.

کمیته منع آزار جنسی نیز با حفظ اصل محرمانگی به ارائه گزارشی از موارد ارجاعی به کمیته و کمک‌های انجام شده در هفته گذشته از جمله معرفی مشاور به یکی از مراجعان پرداخت.