سید محمود دعایی، مرد خوشنام مطبوعات ایران، دار فانی را بدرود گفت.
او ۴ دهه در مقام مدیر مسئول روزنامه اطلاعات حضور داشت و از خود و روزنامه‌ی اطلاعات شخصیتی منحصربفرد و یگانه ساخت که در میان روزنامه‌های دیگر مشابهی برای آن نمی‌توان یافت.
مشی روزنامه‌ی اطلاعات در این دوران چنین بود که از وارد شدن به مجادلات سیاسی پرهیز می‌کرد و شاید به همین علت چندان مورد اقبال اهل سیاست قرار نداشت. با این همه، هرگاه نیازی ملی یا اخلاقی پیش می‌آمد وارد میدان می‌شد و بی زبان جنجال و نیش و کنایه، با قلم متین و عقلایی، می‌گفت آنچه را که باید.
او چون ریش سفید بزرگ منش و باتجربه‌ای بود که از گذاشتن هیزم در آتش پرهیز می‌کرد و در عین رعایت عدل و انصاف، با نگاهی ملی، مشفقانه و حق‌مدارانه به کاستن از شعله ور شدن دعواها همت داشت.
مرحوم دعایی نه تنها در رعایت حقوق صنفی همکارانش در تحریریه‌ی روزنامه‌ی اطلاعات بذل توجه داشت، بلکه در طول سال‌ها فعالیت مطبوعاتی‌اش شاهد بودیم که از کمک و یاری به روزنامه‌نگارانی که با مشکلاتی مواجه می‌شدند دریغ نداشت و از همه‌ی امکاناتش برای حل مشکل آنها بهره می گرفت.
انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران درگذشت مرد انصاف و اخلاق مطبوعات ایران را به خانواده ایشان، همکاران روزنامه اطلاعات و جامعه مطبوعات کشور تسلیت می‌گوید و علو درجات را برای ایشان مسألت دارد.
یادش گرامی.