انجمن صنفی روزنامه‌نگاران بار دیگر نهایت تأثر و تألم خود را از درگذشت دو همکار جوان، ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی در حادثه تصادف اتوبوس روزنامه‌نگاران حوزه محیط زیست ابراز کرده و به خانواده‌های داغدار ایشان تسلیت می‌گوید.
هم‌اکنون چهار روزنامه‌نگار دیگر؛ حسن ظهوری, مهدی گوهری, ابراهیم نژاد رفیعی و سهیل فرجی نیز که دچار آسیب جدی شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند در بیمارستان امام خمینی ارومیه تحت مراقبت هستند و خوشبختانه وضعیت جسمی‌شان تحت کنترل است.
ناگفته پیداست رخدادی که عاطفه جمعی جامعه روزنامه‌نگاری و آحاد مردم را چنین آزرده است، دردناکترین تاثیر را بر روح و روان همکاران عزیزی باقی خواهد گذاشت که از مخافت این رخداد رسته‌اند و این رنجی است ناگفتنی.
از نخستین ساعات بروز این حادثه، انجمن صنفی یک وکیل محلی را برای کسب اطلاعات دقیقتر حقوقی و پیگیری های آتی به بیمارستان اعزام کرد. همچنین گیسو فغفوری، بازرس، و پژمان موسوی، عضو هیات مدیره، به نمایندگی از هیأت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران برای پیگیری وضعیت سانحه‌دیدگان به ارومیه اعزام شدند.
نمایندگانِ یاد شده در این سفر، ضمنِ پیگیری وضعیت سانحه‌دیدگان و بررسی نحوه امدادرسانی به مجروحان، شکایت‌نامه‌ای علیه مسببان این رخداد تلخ تنظیم و تسلیم نیروی انتظامی کردند. برای پیگیری موضوع نیز رابطی از سوی انجمن به نیروی انتظامی معرفی شد. همچنانکه در اعلامیه نخست انجمن اعلام شد، این وظیفه اجتماعی و حرفه‌ای ماست که همراه با جامعه روزنامه‌نگاری ایران، تا روشن شدن تمامی جوانب موضوع، به پیگیری خود ادامه دهیم.
انجمن صنفی روزنامه‌نگاران همچنین آمادگی خود را برای ارائه خدمات روان درمانی، حقوقی و پزشکی و هر نوع مساعدت ممکن دیگر به همکاران عزیر اعلام می‌کند.