اعضای محترم انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران

ضمن سپاس از اعتماد شما، گزارش سالانه هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران تقدیم می شود.

همکاران گرامی، انجمن صنفی درحالی وارد چهارمین سال فعالیت خود شد که متاسفانه به دلیل شرایط کرونا برگزاری مجمع در مهلت قانونی یعنی دی ماه سال گذشته فراهم نشد و اکنون نیز علی رقم مشکلات سعی شد با همراهی وزارت کار امکان برگزاری مجمع و انتخاب اعضای جدید هیات مدیره و همین طور تبدیل وضعیت انجمن فراهم که جا دارد از همراهی این وزارتخانه تشکر و قدر دانی شود.

همچنین در ابتدا از همراهی تمام کسانی که طی این مدت با همکاری بی دریغ خود در پیمودن این راه ما را یاری رساندن تقدیر تشکر کنیم.

همکاران گرامی در طول سال گذشته و علی رغم بحران کویید جلسات هیات مدیره بصورت هفتگی ومنظم و بیشتر بصورت مجازی برگزار شد در این جلسات علاوه بر هیات مدیره بازرسین محترم نیز حضور داشتند که همینجا از این عزیزان تشکر می شود. گفتنی است که در بین راه خانم آزاده محمد حسین از اعضای اصلی هیات مدیره از هیات مدیره جدا شدند و جناب آقای اسلامی بعنوان عضو علی البدل به عضویت اصلی درآمدند و جلسات ادامه یافت. البته خانم محمد حسین همچنان بعنوان یکی از اعضای کمیته عضو گیری همکاری نزدیک خود را با انجمن ادامه می دهند که جا دارد از ایشان تشکر شود.

در حال حاضر انجمن داری 340 عضو است که از این تعداد در طول سال گذشته 92 به عضویت انجمن در آمدند و پیش بینی می شود با سراسری شدن انجمن در سال جاری این تعداد افزایش بیشتری داشته باشد

در ادامه به برخی از مهمترین اقدامات صورت گرفته اشاره می شود:

1-در سال 98 طی نامه ای به دولت پیشنهاد شد گزارشی با عنوان گزارش ملی رسانه تدوین کند اما متاسفانه این پیشنهاد با بی توجهی دولت روبرو شد از این رو انجمن تصمصم گرفت خود راسا این گزارش را تهیه کند . از این رو با تشکیل کمیته ای با سرپرستی آقای سعید ارکان زاده اجرای این پروژه را آغاز کرد. این گزارش در چهار بخش آماده و برای اعلام نظر به کمیته علمی متشکل آز آقایان دکتر نمکدوست، دکتر گودرزی و دکتر رضایی ارایه شد که پس از تکمیل به زودی منتشر شود.

2- با پیگیری های صورت گرفته توسط انجمن خوشبحتانه آیین نامه تشکیل تشکل های فراگیر فرهنگ هنر و رسانه به تصویب هیات دولت رسید و بر این مبنا امکان سراسری شدن انجمن صنفی ما فراهم شد که امیدواریم در این جلسه و با رای بالای اعضا "انجمن صنفی سراسری روزنامه نگاران" تشکیل و بعنوان تشکل فراگیر کشوری کار خود را آغاز کند. در این زمینه جا دارد ضمن تشکر از همراهی وزارت کار و وزارت فرهنگ و ارشاد و همچمین نمایندگان تشکل های فرهنگی هنری از مساعی آقای مسعود هوشمند رضوی نماینده انجمن در کار گروه تدوین این آیین نامه تشکر ویژه شود.

3- در سال گذشته با پیگیری انجمن تهران مقرر شد مقبره صور اسرافیل در اختیار انجمن قرار گیرد تا پس از بازسازی بعنوان یک مکان فرهنگی و موزه مطبوعات مورد بهره برداری قرار گیرد که با مصوبه شورای شهر این امر انجام شد و جا دارد از مساعی جناب دکتر حق شناس رئیس کمیته اجتماعی شورا و بقیه اعضای شورای شهر تهران همچمین معاونت زیباساری شهر تهران در این خصوص قدر دانی شود

4-درمورد مسکن خبرنگاران طی جلسه مشترک با وزیر محترم راه و شهرسازی مقرر شد از محل مسکن مهر شهر جدید پرند به اعضا با تسهیلاتی خانه ارزان قیمت به روزنامه نگاران ارائه شود که روند اجرای آن ادامه دارد

5- رایزنی برای اهدای وام 10و 15 میلیون تومانی به اعضا از طریق صندوق کار افرینی با سود 4 درصد صورت گرفت که این تسهیلات به 162 نفر از متقاضیان اختصاص یافت

6- ارایه تسهیلات به اعضا برای دریافت کارت ای اف جی

7- برگزاری نشست حل اختلاف با روزنامه نگاران متقاضی

8- تکمیل سستم صوتی دفتر انحمن

9- تهیه لب تاپ برای دفتر انجمن بصورت اهدایی

10-برگزاری کارگاه تعاملی با وزارت کار در مورد کودکان کار

11- تشکیل کمیته مستفل رفع آزار جنسی

12- پیگیری بیمه پایه برای همکاران از طریق صندوق بیمه هنر

13- برگزاری نشست با اعضای هیات مدیره انجمن روزنامه نگاران ایران در مورد تبدیل وضعیت انجمن تهران از استانی به سراسری

14- ارایه بسته حمایتی به 200 نفر از روزنامه نگاران با همکاری شهرداری تهران

15- جلسه با هیات مدیره کانون وکلا

16-ارایه وام قرض الحسنه به برخی از همکاران دچار بیماری کرونا

17- نامه نگاری با قوه قضاییه در مورد بازگرداندن اموال روزنامه نگاران بازداشت شده

18- در خواست تعلیق احکام روزنامه نگاران از قوه قضاییه

19-در خواست از مدیران مسئول برای دورکاری همکارن در ایام کرونا

20- جلسه با همکاران مستعفی پانا و رایزنی برای حل مشکل

21- برگزاری مراسم یادبود برای همکار درگذشته شیده لالمی و نامگذاری سالن انجمن به نام او

22 برگزاری میزگرد استرس شغلی با حضور دکتر مدنی دکتر نمکدوست و دکتر جلالی و انتشار فایل ویدویی آن در شبکه راوی و آپارات

23- شرکت نماینده انجمن در نشست مجازی فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران

24- نشست با رییس انجمن جامعه شناسان

25- تقدیر و تشکر و اهدای هدیه به کسانی که طی سال گذشته با انجمن همراهی کرده اند.

26-شرکت در جلسات طرح ترافیک خبرنگاران و ارایه طرح به روزنامه نگاران متقاضی

در پایان ضمن تشکر از اعضای انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران برای اعتماد به هیات مدیره امیدواریم هیات مدیره جدید با قدرت در راستای منافع صنف اقدام نماید.