کمیته و هیئت اجرایی پیگیری وضعیت روزنامه‌نگاران بازداشتی اطلاعیه جدید منتشر کردند

کمیته و هیئت اجرایی پیگیری وضعیت روزنامه‌نگاران بازداشتی فهرست نهایی روزنامه‌نگاران بازداشتی را تا تاریخ ۱ بهمن‌‌ماه ۱۴۰۱ تهیه کرده است. بر اساس گزارش‌هاى رسمى تا لحظه تهیه این فهرست، ۲۴ نفر از روزنامه‌نگاران همچنان بازداشتند. براساس گزارش‌های رسمی و غیررسمی، آمار روزنامه‌نگاران بازداشت یا احضار شده از آغاز اعتراضات اخير حدود ۱۰۰ نفر بوده که تعدادى از روزنامه‌نگاران بازداشت شده با قرار وثیقه آزاد شده‌اند. در عین‌حال کمیته و هیئت اجرایی پیگیری وضعیت روزنامه‌نگاران بازداشتی، همچنان تلاش می‌کند از راه‌های مختلف اطلاعات تازه و دقیق‌تر از وضعیت این عزیزان به‌دست آورد. همچنین این کمیته اميدوار است با استفاده از روش‌هاى قانونى، مدنى و تعامل با مقامات و دستگاه‌هاى مربوطه براى آزادى روزنامه‌نگاران بازداشت شده تلاش كند.
یادآوری می‌شود این فهرست بر‌اساس تاریخ بازداشت روزنامه‌نگاران تهیه و تلاش شده در آن به محل بازداشت و در مواردی، شرح وضعیت آنان نیز اشاره شود.
این گزارش صرفا دربرگیرنده اسامی روزنامه‌نگاران در بازداشت بوده و نام عزیزانی که آزاد می‌شوند در فهرست جداگانه‌ای با شرح قرار وثیقه درج خواهد شد.
در صورت هرگونه تغییر وضعیت روزنامه‌نگاران، این فهرست به‌روز می‌شود.
روزنامه‌نگارانِ زندانی:
علی خطیب‌زاده، مسعود کردپور، نیلوفر حامدی، ایمان به‌‌پسند، الهه محمدی، ویدا ربانی، امیر حسین بریمانی، آریا جعفری، اشکان شمی‌پور، شهریار قنبری، فرخنده آشوری، فرزانه یحیی‌آبادی، ملیحه درکی، احسان پیربرناش، مارال دارآفرین، کامیار فکور، اسماعیل خضری، حسین یزدی، امیر عباسی، مهدی قدیمی، نسیم سلطان‌بیگی، ملیکا هاشمی، سعیده شفیعی، مهرنوش زارعی هنزکی